حاجي بابايي خبرداد:
برای نخسیتن بار استخدام 270 کارشناس حقوقی درآموزش پرورش

حاجی بابایی گفت: بیشتر مشکلات از عدم اجرای صحیح قانون ناشی می‌شود و این امر مشکلات حقوقی متعددی را در استان‌ها به وجود می‌آورد.

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی استان‌های کشور، جذب 270 نفر از کارشناسان حقوقی از طریق آزمون اخیر استخدامی این وزارت‌خانه را که برای اولین بار در کشور صورت گرفت، گامی در جهت شناساندن جایگاه ویژه‌ی حقوقی در آموزش و پرورش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل ازایسنا ، حمیدرضا حاجی بابایی در این مراسم اظهار داشت: بیشتر مشکلات از عدم اجرای صحیح قانون ناشی می‌شود و این امر مشکلات حقوقی متعددی را در استان‌ها به وجود می‌آورد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به موقع به معلمان تصریح کرد: روسای ادارات حقوقی باید بر عملکرد مدیران نظارت کنند تا قانون بدرستی اجرا شود و از این رهگذر مشکلات حقوقی نیز مرتفع گردد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد سامانه‌ نیروی انسانی در مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری افزود: اسامی حقوق‌بگیران آموزش و پرورش در این سامانه درج شده است و عدم درج نام شخص در این سامانه او را از فهرست حقوق‌بگیران آموزش و پرورش خارج می‌سازد.

وی بر مصوبه‌ اخیر مجلس شورای اسلامی درخصوص استخدام نیرو در آموزش و پرورش تاکید کرد و ادامه داد: مجلس، تکلیف نیروهای نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسی را برای استخدام مشخص نموده است و دیگران برای ورود به این حوزه باید در آزمون استخدامی شرکت کنند و تخلف در این مورد، برخورد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

حاجی بابایی خطاب به روسای ادارات حقوقی استان‌ها یادآور شد: اجرای صحیح قانون، عدم تضعیف، نظم‌دهی و زیبا جلوه دادن آن از وظایف اساسی شماست و اگر به این وظایف بدرستی عمل نکنید، ناچارید به پیگیری مشکلات جزئی بپردازید که از عدم اجرای صحیح قانون ناشی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات آموزش و پرورش، ساختار اداری آن است، خاطرنشان ساخت: ساختار ادارات حقوقی آموزش و پرورش در حال تغییر است و پس از انجام بزودی ابلاغ می‌گردد تا از اجرای متفاوت قانون در استان‌ها جلوگیری نماید.

وزیر آموزش و پرورش بر وظیفه‌ نظارتی روسای ادارات حقوقی استان‌ها در جهت رفع مشکلات و اجرای کامل و صحیح قانون تاکید کرد و خطاب به حاضران گفت: شما هم معلم هستید و هر گونه تحول در آموزش و پرورش از معلم و قلب او نشأت می‌گیرد، تا آنجا که می‌توان گفت، رغبت و اشتیاق معلم به نظام تعلیم و تربیت رشد این نظام را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تمامی فعالیت‌ها در آموزش و پرورش عمیق و از ظرافت خاصی برخوردار است، افزود: باید تمام توان خود را برای انجام مسوولیت خطیری که بر عهده گرفته‌ایم، به کار بندیم زیرا کوچک ترین خطا به منزله‌ی آخرین می‌باشد.

وی با تاکید بر توجه به مردم به عنوان بالاترین مرتبه‌ دین‌داری، خطاب به روسای سازمان‌های دانش‌آموزی کشور از دانش‌آموزان به عنوان جامعه‌ هدف نام برد و خاطرنشان کرد: باید مانند قلب به تمام دانش‌آموزان کشور خون‌رسانی کنید.

وزیر آموزش و پرورش به فعالیت کتاب‌خانه‌های مدارس تحت نظر معاونت پرورشی اشاره کرد و ادامه داد: موعظه کردن دانش‌آموزان در مدرسه امری لازم و پسندیده است اما کافی نمی باشد.

وی اظهار داشت: یک مربی پرورشی باید 50 معلم و 500 دانش‌آموز را به تحرک وادار نماید.

حاجی بابایی با تاکید بر افزوده شدن حیطه‌ مدیریت سازمان دانش‌آموزی و ایجاد هماهنگی بین معاونت‌ها و سازمان‌ها برای تجهیز و مدیریت مدرسه بیان داشت: مدرسه، کانون اصلی انجام فعالیت‌های ورزشی، پرورشی، قرآنی و تربیتی است.

وی ضمن اشاره به این نکته که تشنه‌ی نظرات راهبردی هستم تا آن را به مرحله‌ی اجرا برسانم از 70 پروژه‌ی آغاز شده در طی یک سال فعالیت خود در این وزارت خانه یاد کرد و اذعان داشت: بخشی از این پروژه ها انجام گرفته است و بخش دیگر آن نیز در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان وظیفه‌ی سازمان دانش‌آموزی را برنامه ریزی دقیق و اجرای کامل برنامه‌های تعیین شده با صرف کمترین هزینه ها دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا